Naukowcy z Uniwersytetu Purdue zidentyfikowali w czerwonym winie z winogron i w innych owocach związek o podobnej strukturze do resweratrolu. Substancja ta blokuje procesy komórkowe, które są przyczyną otyłości.
Uczestnicy badania którzy spożywali fast-foody częściej cierpieli na depresję, niż osoby które ich nie spożywały. Badanie zostało opublikowane w czasopiśmie Public Health Nutrition.
Jadanie na śniadania żywności, która charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym, może pomóc w zapobieganiu skokom poziomu glukozy we krwi.
Naukowcy donoszą o dowodach na odchudzający efekt zielonych, nie palonych nasion kawy. Nasiona mogą powodować znaczny spadek masy ciała w relatywnie krótkim czasie.
Naukowcy z Georgetown University Medical Center wykazali w jaki sposób mutacja w pojedynczym genie odpowiedzialna jest za utracenie przez neurony tłumienia apetytu. Może przyczynić się to do otyłości spowodowanej żarłocznym apetytem.
Jedzenie pokarmów zawierających izoflawony, czyli produktów takich jak nasiona soi, mleko sojowe, tofu, zielona herbata, czy orzeszki ziemne może pomóc obniżyć ciśnienie krwi.